مورگان موتور

معرفی مورگان میدسامر، رودستر خیره‌کننده تولید محدود با طراحی پینین‌فارینا

مورگان میدسامر اسپیداستری چشمگیر با طراحی پینین‌فارینا است که بر اساس مورگان پلاس سیکس ساخته شده و تنها در ۵۰ دستگاه تولید می‌شود.

مورگان پلاس سیکس از سال ۲۰۱۹ با همان ظاهر رترو در حال تولید است اما سازندۀ بریتانیایی حالا برای ساخت نسخه‌ای ویژه و تولید محدود از این خودرو سراغ پینین‌فارینا رفته است. این نسخهٔ جدید که میدسامر نام گرفته است، رودستری به سبک بارچتا (خودروهای روباز بدون سقف قابل‌نصب) با بدنهٔ آلومینیومی بسیار زیبا است که ساخت آن بیش از ۲۵۰ ساعت طول کشیده است. از این ماشین تنها ۵۰ دستگاه ساخته می‌شود که همگی فروخته شده‌اند.

میدسامر از هر زاویه‌ای خیره‌کننده است. پینین‌فارینا برای بدنهٔ این خودرو از طراحی‌های دههٔ ۳۰ و ۴۰ الهام گرفته است. در جلوی خودرو خبری از شیشهٔ جلو نیست و بجای آن دو بادگیر آیرودینامیکی در نظر گرفته شده است که بارچتاهای قدیم را به یاد می‌آورد. چراغ‌های دایره‌ای جلوی خودرو هم بزرگ‌تر از پلاس سیکس هستند و چراغ‌های راهنما و دی‌لایت‌ها را هم در خود جای داده‌اند.

یکی دیگر از ویژگی‌های که از گذشته الهام گرفته، رینگ‌های دیسک مانند است که با ایجاد جریان هوای نرم‌تر در کناره‌های خودرو به بهبود آیرودینامیک کمک می‌کند. این رینگ‌ها با لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپرت ۵ پوشیده شده‌اند. این رینگ‌های ۱۹ اینچی فورج‌کاری شده همچنین باعث کاهش وزن هم می‌شوند زیرا هرکدام تنها ۱۰ کیلوگرم وزن دارند که حدود ۳ کیلوگرم از رینگ‌های پلاس سیکس سبک‌تر است. به خاطر همین ویژگی‌ها است که وزن خشک میدسامر به تنها ۱ تن رسیده است.

ساخت بدنه تنها فرایند زمان‌بر در تولید میدسامر نیست زیرا در داخل کابین هم به‌طور گسترده‌ای از چوب ساج استفاده شده که ساخت آن بیش از ۳۰ ساعت طول می‌کشد. داشبورد خودرو با ۱۲۶ لایه چوب ساج تزئین شده و روی هرکدام از درها نیز ۱۲۰ لایه از این چوب کار شده است. به گفتهٔ مورگان، استفاده از این تعداد لایه چوب که با دست ساخته می‌شود، دوام بیشتری نسبت به قطعات بزرگ‌تر چوب خواهد داشت.

مورگان مشخصات این خودروی تولید محدود را اعلام نکرده است اما پلاس سیکس از پیشرانهٔ B58 ب‌ام‌و استفاده می‌کند. این یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی است که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. از تصاویر رسمی میدسامر نیز مشخص است که شیفتر گیربکس از ب‌ام‌و گرفته شده است. پلاس سیکس با این قوای محرکه ظرف ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما میدسامر احتمالاً سریع‌تر خواهد بود زیرا حدود ۱۱۵ کیلوگرم سبک‌تر است.

قیمت مورگان میدسامر رسماً اعلام نشده است اما به گزارش اتوکار، خریداران بسته به پیکربندی خودرو، بین ۱۵۲ تا ۱۹۰ هزار دلار پرداخت کرده‌اند. تولید این ماشین امسال شروع می‌شود و سال آینده به پایان خواهد رسید. اولین نمایش عمومی میدسامر هم در فستیوال سرعت گودوود صورت خواهد گرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. A

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (55 ديدگاه)

    عقبش مثل اینکه جلوشه شبیه پاگانیه.

    موافقم 12
    مخالفم 0
    1. ALI A

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (34 ديدگاه)

      طراحی رترو و هماهنگ و مدرنی داره…خیلی زیباست..

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. froG-driVer

        ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (316 ديدگاه)

        مورگان خیلی رو موده حال میده نگاه کردنش😀

        موافقم 10
        مخالفم 1
    2. نشناسی بهتره

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (410 ديدگاه)

      رفقا مورگان تا حالا تو کدوم مسابقات شرکت کرده؟

      موافقم 0
      مخالفم 1
    3. آرمان

      ۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (48 ديدگاه)

      تمام ماشین کلاسیک و قدیمی طراحی شده،ولی چرا از فرمان و دست دنده الکترونیکی بی ام و استفاده کردن؟ خیلی تناقض داره با طراحی کلی ماشین
      دوستان اگه خواستید سفارش بدید،حتما بگید دست دنده طرح کلاسیک و فرمون کلاسیک فلزی براتون نصب کنن،به نظر من اگه دست دنده اهرمی روی فرمان فلزی کلاسیک بذارن براش،بی نظیر و خاص میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. OM.01

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (427 ديدگاه)

    چقدر من این برند مورگان رو دوست دارم❤️
    دست ساز، باکیفیت، سفارش سازی بالا، پرفورمنس مناسب، طراحی اصیل

    امروزه تو دنیای طراحی های فانتزی و اعدادهای الکی، ماشین های مورگان واقعا جواهر محسوب میشن💎

    موافقم 10
    مخالفم 0
  3. علی جردن

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1291 ديدگاه)

    ای کاش دسته دنده اش هم چوبی بود حس Z4 بودن داره کابین فقط بخاطر همون دسته دنده اصلا همخوانی نداره با اجزای کلاسیک چوبی کابین وگرنه نمای عقب خودرو فوق العاده چشمگیرو زسباست مرسی از پینین‌فارینا بخاطر طراحی بیرون خوبش

    موافقم 11
    مخالفم 2
  4. ممد ژانگولر

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3745 ديدگاه)

    انگاری پاگانی جدیدو سنتیش کنی با رینگهای میباخ.
    تو این دنیای ماشینهای جدید مثل هم شاهکاریه .حس خانم مارپل میده

    موافقم 7
    مخالفم 2
  5. آرش

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (45 ديدگاه)

    به به یه طراحی اصیل کلاسیک و لوکس فوق العاده با عملکرد فنی بی ام و چی شده !!!!

    موافقم 8
    مخالفم 1
  6. ارسلان

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (248 ديدگاه)

    داخلش کلا خوب نیست ، دنده و فرمان اصلاً انگار بهش به زور چسبوندند!
    به نظرم یه طراحی با تکنولوژی جدید میکردند که از گذشته الهام گرفته شده بود خیلی بهتر میشد

    content://com.android.chrome.FileProvider/images/screenshot/1716021229142996439166.jpg

    موافقم 6
    مخالفم 3
  7. مهردادکمال

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1865 ديدگاه)

    چشم از دیدنش خسته نمیشه!! تنها ماشین بی شیشه جلو که دوسش داشتم همینه حتی از مکلارن الوا خوشم نیومد. باور کنید دلیلشم نمیدونم چیه

    موافقم 4
    مخالفم 2
  8. Arshia m3csl

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1057 ديدگاه)

    واقعا زیبا و شاهکاره😍🔥

    موافقم 2
    مخالفم 1
  9. ali

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (161 ديدگاه)

    با سلام
    بی نهایت زیباس.ولی داخلش به نظرم لیوور دسته دنده اصلا بهش نماید.ای کاش یه شکل دیگه داشت و یا جنسش بهتر بود.اون صفحه دیجیتال زشت هم باید حذف میشد.هر چی باشه برند اصیله دلیل نداره این دیجیتال بازیها توش باشه.هر چی نگاش میکنم سیر نمیشم.ولی چراغ راهنمای عقبش کجاست؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Rm990

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یک شاهکار هنری در سبک رترو مدرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. یاس ی

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1029 ديدگاه)

    همه چیش عالیه، فقط ایکاش از دسته دنده کلاسیک خصوصا چوبی متناسب با کنسول استفاده میکرد.

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا